ELFIA WOJOWNICZKA AELIRENN

"A prawie cała elfia młodzież poszła wówczas za Elireną. Za Aelirenn, za Białą Różą z Shaerrawedd. Stoimy wśród ruin jej pałacu, przy fontannie, której plusku słuchała wieczorami. A to... to były jej kwiaty (...)


- Te róże, Ciri, kwitną cały rok. Powinny zdziczeć, a są piękniejsze niż róże z pielęgnowanych ogrodów. (...)


- Geralt, ja... Chciałabym wziąć jedną... Jedną z tych róż. Na pamiątkę.  Czy mogę?

- Weź - powiedział po chwili wahania. - Weź, aby pamiętać." 


Andrzej Sapkowski, "Krew Elfów"


"Elfia Wojowniczka Aelirenn" to seria, której premiera odbyła się 08.04.2022 roku.

Wieki temu Królestwo Elfów nieuchronnie chyliło się ku upadkowi. Wojny ze światem ludzi, nieustanne prześladowania, a także liczne rozejmy których ceną były kolejne skrawki ziem Królestwa - to wszystko spowodowało, że świat pięknych i dumnych elfów legł w gruzach. Zmuszone były żyć pokornie, w ukryciu, nie rzucając się w oczy.  

Wtedy pojawiła się Aelirenn zwana także Elireną, Białą Różą z Shaerrawedd. Drobna, aczkolwiek niezwykle dzielna wojowniczka, której przemowy porywały tłumy. Dały one elfom nadzieję na odbudowę ich Królestwa. Dały im również wiarę w to, że bunt i wola walki wystarczą, aby uwolnić się spod panowania ludzi. Wbrew zdrowemu rozsądkowi, Aelirenn wezwała elfią młodzież do powstania. Wraz z młodszym bratem i przyjaciółmi wyruszyła w drogę ku wojnie, aby ostatecznie stanąć oko w oko z oprawcą i wywalczyć wolność dla swej rasy.

Niestety, szybko nadeszło to, co nadejść musiało. Na drodze młodych wojowników stanęli rycerze cesarstwa. Pojmali uczestników wyprawy i doprowadzili ich prosto przed oblicze wielkiego cesarza Windenburga. Wściekły i nieznający litości Emhyr var Emreis zamierzał bez zastanowienia skazać całą bandę na śmierć głodową w lochach. 

W tej chwili Aelirenn postanowiła zaryzykować. Przyznała, że tylko ona ponosi odpowiedzialność za powstanie i poprosiła cesarza o litość. Zaoferowała, że uczyni wszystko, aby tylko cesarz uwolnił jej przyjaciół i brata. Emhyr, zaskoczony postawą elfki postanowił uderzyć w to, co dla elfów było najcenniejsze - w dumę. Propozycja jaką jej przedstawił była ciosem dla Aelirenn. Miała ona stać się służącą dla ludzi. Miała prowadzić gospodę, sprzątać pokoje i przygotowywać posiłki dla gości. Wszystko to w imię obiecanej wolności dla jej przyjaciół.

Biała Róża, ku zaskoczeniu jej towarzyszy i samego cesarza, zgodziła się na postawione warunki.


Czy Aelirenn podoła pracy w gospodzie?

Czy poradzi sobie z urażoną elfią dumą?

Jaki los czeka jej przyjaciół?


WPROWADZENIE: [YouTube]

PLAYLISTA: [YouTube]

INSPIRACJE I CIEKAWOSTKI: [klik]


ZASADY WYZWANIA "HOTEL CHALLENGE"

 Link do oryginalnych zasad wyzwania: [klik].

Poniższe zasady są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez podania źródła.

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2022

  1. Należy stworzyć Sima (dowolna grupa wiekowa oraz płeć), który będzie głównym bohaterem i założycielem wyzwania. 
  2. Należy stworzyć siedmiu gości hotelu (dowolne grupy wiekowe oraz płeć).
  3. Startowa pora roku oraz czas jej trwania - dowolność wyboru gracza.
  4. Długość życia Simów - dowolność wyboru gracza.
  5. Hotel startowy powinien znajdować się w stanie wymagającym remontu.
  6. Budżet startowy - 1000 simoleonów. (Budżet należy ustawić poprzez kod - należy otworzyć konsolę kodów przez kombinację przycisków CTRL + SHIFT + C, następnie wpisać kod: testingcheats true i zatwierdzić go przez ENTER, następnie wpisać: money 1000 i ponownie zatwierdzić ENTER).
  7. Właściciel hotelu nie może mieć pracy zawodowej. Musi zarabiać poprzez ocenę nastroju gości hotelu według ustalonego schematu znajdującego się poniżej. Dozwolony jest zarobek dodatkowy poprzez sprzedaż produktów z wyposażenia (obrazów, książek, plonów i innych temu podobnych) oraz poprzez inne dostępne w grze formy zarobku, które nie wpisują się w zakładkę "Zawód".
  8. Głównym celem wyzwania jest dbanie o gości hotelu, przygotowywanie dla nich dwóch posiłków dziennie, dbanie o czystość pomieszczeń oraz gromadzenie simoleonów potrzebnych do przeprowadzenia remontu hotelu. 
  9. Rozgrywkę należy prowadzić tylko założycielem wyzwania. Sterowanie gośćmi hotelu jest zabronione.
  10. Korzystanie z pomocy pokojówki i kamerdynera jest zabronione.
  11. Każdego dnia należy przygotować gościom śniadanie oraz obiadokolację. Dla dodatkowego klimatu rozgrywki można przygotowywać posiłki według wcześniej ustalonego menu na cały tydzień.
  12. Na zakończenie każdego dnia pracy należy sprawdzić paski potrzeb gości hotelu i na podstawie ich koloru należy dodać do stanu konta simoleony, które są zarobkiem za dany dzień. 
  13. Simoleony należy dodawać według następującego schematu:  
    1. każdy zielony pasek: +20 simoleonów 
    2. każdy żółty pasek: +10 simoleonów 
    3. każdy pomarańczowy pasek: 0 simoleonów 
    4. każdy czerwony pasek: -20 simoleonów
  14. Simoleony należy ustawić poprzez kod - należy otworzyć konsolę kodów przez kombinację przycisków CTRL + SHIFT + C, następnie wpisać kod: testingcheats true i zatwierdzić go przez ENTER, następnie wpisać: money kwota zarobków i ponownie zatwierdzić ENTER.
  15. Należy przeprowadzać wymianę gości: co drugi dzień jeden gość odchodzi i na jego miejsce przybywa nowy. 
  16. Gość, który musi opuścić hotel powinien zostać wybrany losowo.
  17. Dla utrudnienia i urozmaicenia rozgrywki wraz z chwilą wymiany gości można losować nowe cechy i wyzwania parceli. Opcjonalnie, wyzwanie "Proste życie" można pozostawić stale włączone.
  18. Remont hotelu należy przeprowadzać systematycznie. Nie jest zalecany remont hotelu przeprowadzony dopiero po zgromadzeniu całości środków potrzebnych do jego wykonania. 
  19. Wyzwanie kończy się w momencie wyremontowania całego hotelu.
*korzystanie z bonusów wynikających z cech parceli lub małych domów jest dozwolone
*dozwolone jest korzystanie z telefonu 
*w przypadku posiadania dodatku Cztery Pory Roku dozwolone jest korzystanie z termostatu

BOHATEROWIE

AELIRENN SHAERRAWEDD - główna bohaterka serii, elfka zwana także Elireną, Białą Różą z Shaerrawedd. Wojowniczka, marzy o wolności i równych prawach dla elfów
ASPIRACJA: Udany rodowód
CECHY: 
 - Rodzinna
 - Ambitna 
 - Śmiała
ULUBIONE KOLORY: Zielony, Brązowy
ULUBIONA MUZYKA: Sielski folk
ULUBIONE ZAJĘCIA: Śpiewanie

ALVAR SHAERRAWEDD - nastolatek, młodszy brat Aelirenn. Uczestnik wyprawy. Więziony w lochach zamku cesarza Emhyra.
ASPIRACJA: Udany rodowód
CECHY: 
 - Uwielbia naturę
 - Miłośnik muzyki
ULUBIONE KOLORY: Niebieski, Brązowy
ULUBIONA MUZYKA: Sielski folk
ULUBIONE ZAJĘCIA: Śpiewanie, Gitara
YAEVINN SCOIA'TAEL - elfi wojownik, uczestnik wyprawy. Więziony w lochach zamku cesarza Emhyra.
ASPIRACJA: Udany rodowód
CECHY: 
 - Aktywny
 - Nieangażujący się 
 - Perfekcjonista
ULUBIONE KOLORY: Brązowy, Czarny
ULUBIONA MUZYKA: Sielski folk
ULUBIONE ZAJĘCIA: Sprawność fizyczna
IORWETH SCOIA'TAEL - elfi wojownik, uczestnik wyprawy. Więziony w lochach zamku cesarza Emhyra.
ASPIRACJA: Udany rodowód
CECHY: 
 - Samotnik
 - Ambitny 
 - Śmiały
ULUBIONE KOLORY: Zielony, Brązowy
ULUBIONA MUZYKA: Sielski folk
ULUBIONE ZAJĘCIA: Sprawność fizyczna
TORUVIEL AEP SIHIEL - elfia wojowniczka, uczestniczka wyprawy. Więziona w lochach zamku cesarza Emhyra.
ASPIRACJA: Udany rodowód
CECHY: 
 - Śmiała
 - Uwielbia naturę 
 - Miłośniczka muzyki
ULUBIONE KOLORY: Niebieski, Biały
ULUBIONA MUZYKA: Sielski folk
ULUBIONE ZAJĘCIA: Ogrodnictwo, Śpiewanie
EMHYR VAR EMREIS - cesarz Windenburga. Doświadczony i nieustępliwy władca, dla którego najważniejszym celem jest utrzymanie cesarstwa pod panowaniem ludzi. 
ASPIRACJA: Przywódca stada
CECHY: 
 - Porywczy
 - Zadufany w sobie
 - Śmiały
ULUBIONE KOLORY: Czarny
ULUBIONA MUZYKA: brak
ULUBIONE ZAJĘCIA: Złośliwość