NAJDŁUŻSZA PODRÓŻ AMBER

"Najdłuższa Podróż Amber" to seria, której premiera miała miejsce 4 października 2023 roku. Jest to wyzwanie oparte na zasadach Globetrotter Challenge (Wyzwanie Podróżnika), które edytowałam sama, według własnego pomysłu.

Amber Ryan, główna bohaterka serii, postanawia rozpocząć wielką podróż po simowym świecie. Na wierną towarzyszkę swojej wędrówki wybiera Piorunkę, czyli klacz adoptowaną w Kasztanowym Grzbiecie. 

Ich Najdłuższa Podróż rozpoczyna się w Selvadoradzie, gdzie wspólnie przeżywają niezapomniane przygody w dżungli i kolekcjonują tajemnicze artefakty. Następnie planują spędzić zimę w uroczym miasteczku góry Komorebi, wiosną chcą doświadczyć ciężkiej pracy w Windenburgu, aby następnie całe lato zrelaksować się i odnaleźć wewnętrzną harmonię korzystając z kojącej energii Sulani. 

Ich wspólna wędrówka zakończy się w Kasztanowym Grzbiecie, gdzie po długich miesiącach spędzonych w podróży odnajdą swoje miejsce na ziemi.

Czy Amber spełni swoje marzenia?

Jakie przygody na nią czekają?

Jak zakończy się jej Najdłuższa Podróż?


TWITCH: [Twitch]


ZASADY WYZWANIA

 Link do oryginalnych zasad wyzwania: [klik]

Poniższe zasady są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie bez podania źródła.

Ostatnia aktualizacja: 27 października 2023

  1. Należy stworzyć Simkę lub Sima - podróżnika (grupa wiekowa: młody dorosły), który będzie głównym bohaterem i założycielem wyzwania. Wybór cech Sima należy do gracza, a pierwszą aspiracją powinien być Znawca Archeologii (zgodnie z zasadami pierwszego etapu wyzwania - lista poniżej)
  2. Należy ustawić długość życia Simów na długie. 
  3. Czas trwania pór roku powinien być ustawiony na 28 dni, a startowa pora roku to jesień.
  4. Dom startowy - dowolność wyboru gracza. 
  5. Startowe wyposażenie Podróżnika obejmuje: namiot, lodówka turystyczna, laptop oraz aparat fotograficzny. Po zakupie wymaganego wyposażenia należy za pomocą kodu ustawić budżet startowy Sima. 
  6. Budżet startowy - 2000 simoleonów. (Budżet należy ustawić poprzez kod - należy otworzyć konsolę kodów przez kombinację przycisków CTRL + SHIFT + C, następnie wpisać kod: testingcheats true i zatwierdzić go przez ENTER, następnie wpisać: money 2000 i ponownie zatwierdzić ENTER).
  7. Podróżnik nie może mieć pracy zawodowej. Może zarabiać poprzez sprzedaż produktów z wyposażenia (obrazów, książek, plonów i innych temu podobnych) oraz poprzez inne dostępne w grze formy zarobku, które nie wpisują się w zakładkę "Zawód".
  8. Podróżnik może mieć partnera oraz dzieci.
  9. Głównym zadaniem i misją Podróżnika jest ukończenie pięciu etapów wyzwania. 
  10. Etapy wyzwania należy ukończyć poprzez mieszkanie w mieście przydzielonym do każdego z etapów, ukończenie aspiracji oraz osiągnięcie piątego poziomu wskazanej umiejętności.
  11. Czas na ukończenie każdego z etapów to czas trwania pory roku, czyli 28 dni. Po zakończeniu danej pory roku Sim powinien przeprowadzić się do nowego miasta.
  12. Podróżnik w każdym ze światów może zamieszkiwać dowolną parcelę.
  13. Podróżnik nie może podróżować miedzy światami - przykładowo: oznacza to, że przebywając w Windenburgu nie może odwiedzać Wierzbowej Zatoczki.
  14. Fundusze na rachunki lub wynajem parceli należy dodać do budżetu Sima za pomocą kodu.
  15. Wyzwanie kończy się w momencie ukończenia wszystkich pięciu etapów rozgrywki.
* w przypadku braku posiadania wszystkich rozszerzeń do gry dozwolona jest zmiana aspiracji, umiejętności oraz miast odwiedzanych przez Podróżnika
* dozwolone jest korzystanie z telefonu, laptopa oraz eliksirów za punkty aspiracji
* korzystanie z bonusów wynikających z cech parceli lub małych domów jest dozwolone
* korzystanie z postępu historii sąsiedzkich jest dozwolone

ETAPY WYZWANIA

ETAP I - SELVADORADA (pora roku: jesień)

Pora rozpocząć przygodę w dżungli! Podróżnik, organizując obozowisko w dziczy, poszukuje pradawnych artefaktów oraz tajemniczych reliktów, aby poznać historię Selvadorady. Uczestniczy w życiu tubylców, spędza czas w miejscowej tawernie oraz próbuje odkryć świątynię, która znajduje się w samym sercu dżungli.

ASPIRACJA: Znawczyni Archeologii
UMIEJĘTNOŚĆ: Kultura selvadoradyjska (5 poziom)
+ ukończony jeden dowolny wolontariat

ETAP II - GÓRA KOMOREBI (pora roku: zima)

Po jesieni spędzonej w Selvadoradzie, podróżnik wyrusza w dalszą drogę. Dociera do uroczego miasteczka znajdującego się u stóp góry Komorebi. Śnieg i mróz są miłą odmianą, a sporty zimowe zapewniają dużą dawkę adrenaliny. 

ASPIRACJA: Zwiedzająca Górę Komorebi
UMIEJĘTNOŚĆ: Wspinaczka LUB Snowboarding LUB Jazda na nartach (5 poziom)
+ ukończony jeden dowolny wolontariat

ETAP III - WINDENBURG (pora roku: wiosna)

Nadeszła wiosna! Podróżnik, chcąc zebrać nowe doświadczenia decyduje się otworzyć własny stragan z jedzeniem. Sprzedając własnoręcznie przygotowane pyszności oraz nektary nawiązuje znajomości z mieszkańcami Windenburga, poznąjąc jednocześnie kulturę i zwyczaje panujące w tym uroczym miasteczku. 

ASPIRACJA: Ekspertka od przyrządzania nektaru
UMIEJĘTNOŚĆ: Umiejętności przedsiębiorcze (5 poziom)
+ ukończony jeden dowolny wolontariat

ETAP IV - SULANI (pora roku: lato)

Po ciężkiej pracy pora na odpoczynek. Podróżnik decyduje się na ucieczkę na rajskie wyspy Sulani. Niesamowite widoki połączone z kojącym klimatem tego miejsca pomagają mu odzyskać spokój i równowagę tak bardzo potrzebną po ostatnich trudnych miesiącach. 

ASPIRACJA: Plażowe Życie
UMIEJĘTNOŚĆ: Wewnętrzna harmonia (5 poziom)
+ ukończony jeden dowolny wolontariat

ETAP V - KASZTANOWY GRZBIET (pora roku: jesień)

Nadszedł ostatni etap wędrówki podróżnika. Po przemierzeniu całego simowego świata i zdobyciu ogromu niezapomnianych doświadczeń, zapragnął on znaleźć w końcu swoje miejsce na ziemi. Przyciągnięty urokiem Kasztanowego Grzbietu, postanawia osiedlić się na stałe w tym spokojnym miasteczku. Realizuje marzenie o życiu na ranczu i hodowli koni, a wolne chwile poświęca na nagrywanie vlogów, w których dzieli się z innymi wyjątkowymi wspomnieniami ze swoich podróży. 

ASPIRACJA: Mistrzyni Jeździectwa
UMIEJĘTNOŚĆ: Produkcja medialna (5 poziom)
+ ukończony jeden dowolny wolontariat
+ opcjonalnie posiadanie i wychowanie źrebaka


BOHATEROWIE

AMBER RYAN - 
główna bohaterka serii, podróżniczka. Marzy o tym, aby zwiedzić cały simowy świat, poznając różne kultury i obyczaje. Nie boi się nowych wyzwań. W podróżach wiernie towarzyszy jej ukochany koń Piorun.

CECHY: 
 - Towarzyska
 - Koniara
 - Żądna przygód